In de markt van signing is er de afgelopen jaren flink op prijs geconcurreerd. Daardoor kan het lastig zijn om het juiste signbedrijf te kiezen. Immers, als de prijzen (over het algemeen) scherp zijn, hoe kun je dan bepalen of de kwaliteiten van het signbedrijf dat jij op het oog hebt goed zijn? Daar gaan we in dit artikel nader op in.
Stelt de signspecialist jouw doelstelling centraal?
De reden dat je een signbedrijf benaderd voor het visualiseren van een reclameboodschap, is in eerste instantie dat je een doel voor ogen hebt dat je wilt bereiken. Wanneer je een signbedrijf voor een offerte benadert, zou de eerste vraag dus moeten zijn wat het doel van de reclame-uiting is. Een goede leverancier brengt dat helder in kaart en stemt daar vervolgens zijn signproduct op af.
Een voorbeeld
Stel dat je uitvaartverzekeringen verkoopt. Je doelstelling is om met de autoreclame het bewustzijn onder potentiële klanten te vergroten over het feit dat een uitvaartverzekering voor financiële rust zorgt als ze plotseling komen te overlijden.
Een bestickering met de zin ‘Hoe laat u uw dierbaren achter als u er morgen niet meer bent? Kijk op www. … .nl’ Je kunt je voorstellen dat een dergelijke zin mensen aan het denken zet en ze op je website gaan kijken wat de boodschap achter de bestickering is. Op de website kun je vervolgens de rest van je boodschap uiten en je doelgroep wijzen op het belang van een uitvaartverzekering (die ze natuurlijk direct online kunnen aanvragen).
Worden je wensen met betrekking tot het product goed geïnventariseerd?
Een goede signingspecialist inventariseert naast de reclameboodschap die je over wilt brengen ook je andere wensen met betrekking tot het signproduct. Denk bijvoorbeeld aan zaken zoals:
Sluit de uitstraling van het signproduct aan bij de overige reclame-uitingen van jouw bedrijf?
In geval van autoreclame: moet de folie wasstraatbestendig zijn?
Waar en waarop wordt het signproduct bevestigd (i.v.m. het soort folie dat het beste kan worden gebruikt)
Moet de boodschap ook van een grotere afstand leesbaar zijn en zo ja, vanaf welke afstand?
In geval van lichtbakreclame: moet er led- of TL-verlichting worden gebruikt?
In geval van raamfolies: wilt u dat er van buitenaf naar binnen kan worden gekeken?
Hoewel het aantal vragen per product kan verschillen, is het duidelijk dat een goede inventarisatie ervoor zorgt dat de kans dat het signproduct aan de verwachtingen voldoet en daardoor bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen groter wordt.
Wat zeggen klanten over het signbedrijf?
Een signingbedrijf kan je nog zo goed te woord staan en je wensen helder in kaart brengen, maar als het uiteindelijke resultaat tegenvalt, dan heb je daar weinig aan. Daarom is het belangrijk om reviews van klanten te lezen, zodat je een objectief oordeel van de kwaliteiten van het signbedrijf krijgt. Via sites zoals klantenvertellen.nl, trustpilot.com en reviews op Google, kun je eenvoudig een goed beeld vormen van de klanttevredenheid. Wees daarbij wel reëel. Vaak gebeurt het dat er enkele ontevreden reviews staan van klanten die niet helemaal terecht zijn. Bijvoorbeeld doordat ze zelf niet duidelijk zijn geweest naar de opdrachtgever of steeds van gedachte wisselden, waardoor het eindproduct uiteindelijk toch niet bij de wensen aansloot, terwijl het signbedrijf heeft geleverd wat was afgesproken.
Door kritisch te zijn bij het kiezen van een signingbedrijf kun je veel gedoe voorkomen. Zie de oriëntatie voor het kiezen van een bedrijf dan ook niet als tijdverspilling. Zie het als een investering in je bedrijf om ervoor te zorgen dat het geleverde signproduct daadwerkelijk een bijdrage kan leveren aan het behalen van je doelstellingen.
Zo kies je het juiste signbedrijf
In de markt van signing is er de afgelopen jaren flink op prijs geconcurreerd. Daardoor kan het lastig zijn om het juiste signbedrijf te kiezen. Immers, als de prijzen (over het algemeen) scherp zijn, hoe kun je dan bepalen of de kwaliteiten van het signbedrijf dat jij op het oog hebt goed zijn? Daar gaan we in dit artikel nader op in.
Stelt de signspecialist jouw doelstelling centraal?
De reden dat je een signbedrijf benaderd voor het visualiseren van een reclameboodschap, is in eerste instantie dat je een doel voor ogen hebt dat je wilt bereiken. Wanneer je een signbedrijf voor een offerte benadert, zou de eerste vraag dus moeten zijn wat het doel van de reclame-uiting is. Een goede leverancier brengt dat helder in kaart en stemt daar vervolgens zijn signproduct op af.
Een voorbeeld
Stel dat je uitvaartverzekeringen verkoopt. Je doelstelling is om met de autoreclame het bewustzijn onder potentiële klanten te vergroten over het feit dat een uitvaartverzekering voor financiële rust zorgt als ze plotseling komen te overlijden.
Een bestickering met de zin ‘Hoe laat u uw dierbaren achter als u er morgen niet meer bent? Kijk op www. … .nl’ Je kunt je voorstellen dat een dergelijke zin mensen aan het denken zet en ze op je website gaan kijken wat de boodschap achter de bestickering is. Op de website kun je vervolgens de rest van je boodschap uiten en je doelgroep wijzen op het belang van een uitvaartverzekering (die ze natuurlijk direct online kunnen aanvragen).
Worden je wensen met betrekking tot het product goed geïnventariseerd?
Een goede signingspecialist inventariseert naast de reclameboodschap die je over wilt brengen ook je andere wensen met betrekking tot het signproduct. Denk bijvoorbeeld aan zaken zoals:
Sluit de uitstraling van het signproduct aan bij de overige reclame-uitingen van jouw bedrijf?
Hoewel het aantal vragen per product kan verschillen, is het duidelijk dat een goede inventarisatie ervoor zorgt dat de kans dat het signproduct aan de verwachtingen voldoet en daardoor bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen groter wordt.
Wat zeggen klanten over het signbedrijf?
Een signingbedrijf kan je nog zo goed te woord staan en je wensen helder in kaart brengen, maar als het uiteindelijke resultaat tegenvalt, dan heb je daar weinig aan. Daarom is het belangrijk om reviews van klanten te lezen, zodat je een objectief oordeel van de kwaliteiten van het signbedrijf krijgt. Via sites zoals klantenvertellen.nl, trustpilot.com en reviews op Google, kun je eenvoudig een goed beeld vormen van de klanttevredenheid. Wees daarbij wel reëel. Vaak gebeurt het dat er enkele ontevreden reviews staan van klanten die niet helemaal terecht zijn. Bijvoorbeeld doordat ze zelf niet duidelijk zijn geweest naar de opdrachtgever of steeds van gedachte wisselden, waardoor het eindproduct uiteindelijk toch niet bij de wensen aansloot, terwijl het signbedrijf heeft geleverd wat was afgesproken.
Door kritisch te zijn bij het kiezen van een signingbedrijf kun je veel gedoe voorkomen. Zie de oriëntatie voor het kiezen van een bedrijf dan ook niet als tijdverspilling. Zie het als een investering in je bedrijf om ervoor te zorgen dat het geleverde signproduct daadwerkelijk een bijdrage kan leveren aan het behalen van je doelstellingen.