Zo klein als het visitekaartje is, zo groot is de impact voor je bedrijf. In het spraakgebruik is de term “visitekaartje” niet voor niets ingeslopen. Het kan een eerste indruk zijn die mensen krijgen van jouw bedrijf. Hoe groot of klein ook, het zegt iets over jou en het bedrijf. Of je in loondienst werkt of als zelfstandige, het visitekaartje is onontbeerlijk. Het vertelt namelijk de meest primaire gegevens. Hoe je heet, hoe het bedrijf heet, en hoe iemand met je in contact kan komen. Telefoonnummer, e mail of bezoekadres. De kracht zit in het ontwerp. Het vertelt meteen een hele hoop zonder dat je veel woorden ervoor nodig hebt. Iedereen snapt dat het visitekaartje van een bankdirecteur ander uitziet van dan iemand die een klein hoveniersbedrijf runt. Een creatieve geest zal een ander visitekaartje afgeven als een accountant.
Waar moet ik op letten bij visitekaartjes
Omdat visitekaartjes als het ware je uithangbord zijn moet je er altijd op letten dat binnen een huisstijl altijd hetzelfde ontwerp wordt toegepast. Het staat vrij slordig als elke medewerker binnen het bedrijf een ander visitekaartje presenteert. Daarom verdient het aanbeveling hier één persoon verantwoordelijk voor te maken. Bij een zzp’er verdient het aanbeveling om niet telkens van lay-out te veranderen. Een huisstijl mag zeker van tijd tot tijd worden aangepast maar vooral met mate. Behoud zeker dezelfde uitstraling, dat komt de herkenbaarheid ten goede. Een goed visitekaartje heeft een lang leven. De bedoeling is dat het wordt bewaard en je contactgegevens oproepbaar zijn. De kunst is om onderscheidend te zijn. Behalve een goed ontwerp zijn er nog veel manieren om op een positieve manier onder de aandacht te komen. De meeste visitekaartjes zijn rechthoekig waardoor je met een vierkant kaartje opvalt. Ook je papierkeuze kan het onderscheid maken. Of afgeronde hoeken. De variaties zijn eindeloos. Je drukker kan je hierbij helpen en waardevolle informatie geven. Schroom niet om de klantenservice medewerker te bellen voor assistentie.
Hoe ga ik te werk?
Begin eerst even met alles op een rijtje te zetten wat je op je visitekaartje wil. Heb je een logo dat erop moet? Zorg dan dat je het bestandje met het logo bij de hand hebt. Kijk op internet bij welke drukkerij je de visitekaartjes wilt laten drukken. De keuze is reuze maar misschien heb je al eerder met een drukkerij te maken gehad en heb je daar goede ervaringen mee. Het is zeker interessant om bij meerdere partijen een kijkje te nemen. Al is het maar om prijzen te vergelijken en reviews te bestuderen. Heb je afwijkende ideeën, check dan of dit mogelijk is. Sommige drukkerijen kunnen razendsnel leveren, voor het geval je erg haast hebt omdat je morgen op een beurs moet staan. Mocht je geen ontwerp hebben maak dan een keuze uit de verschillende stijlen. Met een paar klikken heb je eigen ontwerp gemaakt. Ook het uploaden van drukbestanden en afbeeldingen is meestal kinderspel. Hou er rekening mee dat je de tekstgrootte niet te klein kiest. Niets is vervelender als je gegevens amper te lezen zijn. Het advies is om niet kleiner als 8 punten te gaan. Maar ga ook niet te groot want dat kan een verkeerde uitstraling geven. Veel regels voor het drukken van visitekaartjes zijn er niet. Dus leef je uit en maak er iets moois van.
Het visitekaartje
De voordelen van visitekaartjes voor jouw bedrijf
Zo klein als het visitekaartje is, zo groot is de impact voor je bedrijf. In het spraakgebruik is de term “visitekaartje” niet voor niets ingeslopen. Het kan een eerste indruk zijn die mensen krijgen van jouw bedrijf. Hoe groot of klein ook, het zegt iets over jou en het bedrijf. Of je in loondienst werkt of als zelfstandige, het visitekaartje is onontbeerlijk. Het vertelt namelijk de meest primaire gegevens. Hoe je heet, hoe het bedrijf heet, en hoe iemand met je in contact kan komen. Telefoonnummer, e mail of bezoekadres. De kracht zit in het ontwerp. Het vertelt meteen een hele hoop zonder dat je veel woorden ervoor nodig hebt. Iedereen snapt dat het visitekaartje van een bankdirecteur ander uitziet van dan iemand die een klein hoveniersbedrijf runt. Een creatieve geest zal een ander visitekaartje afgeven als een accountant.
Waar moet ik op letten bij visitekaartjes
Omdat visitekaartjes als het ware je uithangbord zijn moet je er altijd op letten dat binnen een huisstijl altijd hetzelfde ontwerp wordt toegepast. Het staat vrij slordig als elke medewerker binnen het bedrijf een ander visitekaartje presenteert. Daarom verdient het aanbeveling hier één persoon verantwoordelijk voor te maken. Bij een zzp’er verdient het aanbeveling om niet telkens van lay-out te veranderen. Een huisstijl mag zeker van tijd tot tijd worden aangepast maar vooral met mate. Behoud zeker dezelfde uitstraling, dat komt de herkenbaarheid ten goede. Een goed visitekaartje heeft een lang leven. De bedoeling is dat het wordt bewaard en je contactgegevens oproepbaar zijn. De kunst is om onderscheidend te zijn. Behalve een goed ontwerp zijn er nog veel manieren om op een positieve manier onder de aandacht te komen. De meeste visitekaartjes zijn rechthoekig waardoor je met een vierkant kaartje opvalt. Ook je papierkeuze kan het onderscheid maken. Of afgeronde hoeken. De variaties zijn eindeloos. Je drukker kan je hierbij helpen en waardevolle informatie geven. Schroom niet om de klantenservice medewerker te bellen voor assistentie.
Hoe ga ik te werk?
Begin eerst even met alles op een rijtje te zetten wat je op je visitekaartje wil. Heb je een logo dat erop moet? Zorg dan dat je het bestandje met het logo bij de hand hebt. Kijk op internet bij welke drukkerij je de visitekaartjes wilt laten drukken. De keuze is reuze maar misschien heb je al eerder met een drukkerij te maken gehad en heb je daar goede ervaringen mee. Het is zeker interessant om bij meerdere partijen een kijkje te nemen. Al is het maar om prijzen te vergelijken en reviews te bestuderen. Heb je afwijkende ideeën, check dan of dit mogelijk is. Sommige drukkerijen kunnen razendsnel leveren, voor het geval je erg haast hebt omdat je morgen op een beurs moet staan. Mocht je geen ontwerp hebben maak dan een keuze uit de verschillende stijlen. Met een paar klikken heb je eigen ontwerp gemaakt. Ook het uploaden van drukbestanden en afbeeldingen is meestal kinderspel. Hou er rekening mee dat je de tekstgrootte niet te klein kiest. Niets is vervelender als je gegevens amper te lezen zijn. Het advies is om niet kleiner als 8 punten te gaan. Maar ga ook niet te groot want dat kan een verkeerde uitstraling geven. Veel regels voor het drukken van visitekaartjes zijn er niet. Dus leef je uit en maak er iets moois van.