Ontwerpen
Upload geen grote bestanden, dit is ook niet nodig voor het bedrukken. We adviseren het volgende:
- JPG, of PNG (evt. AI, PSD, PDF, GIF)
- ± 1 MB
- ± 900 pixels breed/hoog
Zorg dat de afbeelding een bestandsnaam heeft zonder leestekens of spaties.
Een upload van eigen afbeelding kan maximaal op A4 formaat worden bedrukt. Logo’s of teksten in 1 solide kleur kunnen onbeperkt groot worden bedrukt.
Het makkelijkst is om een vrijstaande PNG afbeelding, zonder witte achtergrond te uploaden. Beschik je alleen over een JPG met witte achtergrond? In onze online ontwerpsoftware kun je een aanwezige witte achtergrond verwijderen met één klik. Zo ben je altijd verzekerd van een vrijstaand logo, zonder ongewenste witte achtergrond.
Is het ontwerp klaar?Â
Dan kun je heel eenvoudig verschillende maten met hetzeflde ontwerp ineens bestellen.
Vul de aantallen per maat in en druk op de knop om toe te voegen aan je winkelmandje.
Wil je hetzelfde ontwerp op verschillende kleding bestellen?
Ook dat kan. Na het eerste ontwerp blijf je in de editor en kies je daar steeds nieuwe artikelen. Het ontwerp (logo/tekst) blijft dan staan, ook op de nieuw gekozen kleding.
We hebben alle moderne druktechnieken in huis. Voor elk ontwerpen kiezen onze drukkers de beste bijpassende druktechniek om zo het mooiste eindresultaat te verkrijgen. Zo worden foto’s geprint. En ook vrijstaande logo’s in full colour worden geprint, hiervoor hebben we zelfs witte inkten in huis. Teksten en vrijstaande logo’s in 1 kleur worden geplot uit flinterdunne kleurfolie. Het resultaat is een haarscherp, kleur-en slijtvast eindproduct waar je vele jaren plezier van zult hebben. Grotere aantallen zullen we over het algemeen met zeefdruk maken. Elke kleur wordt dan op maat gemengd. Maar ook de nieuwste Direct to Film is een techniek die we toepassen.
Wil je de druktechnieken in actie zien, kijk dan eens op onze Instagram pagina.
Bestellen
Een account kun je, indien gewenst, automatisch aanmaken tijdens het plaatsen van je eerste bestelling. Het is dus niet nodig om vooraf een account te maken. Bestellen zonder account, als gast is ook mogelijk.
We begrijpen dat je graag bij een bedrukt artikel direct de juiste maat kiest. Om hierbij te helpen staan bij elk artikel de afmetingen per maat vermeld in een maattabel. Wij raden aan deze goed te bekijken en te vergelijken met een passend kledingstuk dat je al in huis hebt. Op deze manier kun je heel precies de juiste maat kiezen en dus veilig bestellen.
JA. In tegenstelling tot de meeste drukkerijen kun je bij ons al een bedrukt kledingstuk bestellen vanaf 1 stuk.
Na het ontwerpen gaat het mis bij het toevoegen aan de winkelwagen? Dit kan een keer voorkomen. Onze webshop wordt vrijwel dagelijks bijgewerkt. Soms blijft er een oude versie op je apparaat staan wat er toe kan leiden dat het bestellen niet lukt. Dit is eenvoudig op te lossen door onze website op jouw apparaat te verversen. Dit doe je als volgt:
Ga naar onze website met je internetprogramma van Windows. Klik op je toetsenbord op één van de volgende combinaties: Ctrl + F5 of Ctrl + R. Op sommige laptops kies je Fn + F5.
Ga naar onze website met je internetprogramma van je Mac / Apple computer. Klik dan op je toetsenbord de combinatie Command + 5. Op de iPhone klik je in Safari op dit icoon:
Ga met het internetprogramma op je Android telefoon naar onze website. In Google Chrome kun je eenvoudig de website verversen door naar beneden te vegen.
Kom je er nog steeds niet helemaal uit, of wil je per browser zien hoe je de gehele cache kunt legen? PC Mag heeft er een super handig artikel over geschreven, deze bekijk je hier: pcmag.com.
Onze website controleert tijdens het invoeren of je een geldig adres hebt ingevoerd. Dit doen we om te voorkomen dat jouw bestelling verkeerd wordt bezorgd. Het kan voorkomen dat de invoer van je adres niet wordt herkend, of dat je deze niet goed selecteert. Hieronder in twee stappen hoe je het adres invult:
1. Voer je adres volgens dit formaat in: “straatnaam huisnummer woonplaats”
Gebruik geen komma’s of punten, maar alleen spaties.
2. Tijdens het invoeren wordt een lijst getoond die steeds nauwkeuriger wordt.
Kies / klik het juiste adres in de lijst. Het resultaat moet het volledige adres in het groen zijn:
Het is niet mogelijk om een gratis sample te ontvangen. Als het gaat om de maatkeuze verwijzen we graag naar de maattabellen bij de producten. Als het gaat om het bekijken / voelen van een product dan bieden we de mogelijkheid om slechts 1 stuk te bestellen via deze webshop.
Ja, maar niet met een druk op de knop. Ook bij een nabestelling gaat het bestellen op dezelfde manier als bij de originele bestelling. Het ontwerp dient opnieuw te worden gemaakt op de webshop.
Factuur via e-mail
Iedereen (met of zonder account) ontvangt de factuur als bijlage van de bevestiging van je bestelling per e-mail. Vervolgens ontvang je de factuur nogmaals als bijlage bij de e-mail die aangeeft dat de bestelling is afgerond.
Factuur downloaden
Je kunt ook zelf een factuur downloaden. Hiervoor dien je in te loggen op deze website met je inloggegevens. Vervolgens kies je de bestelling waar het om gaat alwaar de factuur kan worden gedownload. Wil je zelf facturen kunnen downloaden van bestellingen dan dien je te bestellen met een account. Een account kun je aanmaken tijdens het bestellen.
Facturen worden maximaal 12 maanden in het systeem bewaard. Het is niet mogelijk om facturen op te vragen via e-mail of telefoon.
BTW
Alle prijzen op onze website zijn inclusief 21% BTW.
Wachtend op betaling / In de wacht
We hebben de betaling van jouw bestelling nog niet ontvangen.
In behandeling
Jouw bestelling en betaling zijn ontvangen.
In productie
Jouw bestelling wordt gemaakt.
Afgerond
De bestelling is gereed en verstuurd.
Geannuleerd
De bestelling is geannuleerd en wordt niet in behandeling genomen.
Mislukt
Het is niet gelukt om de bestelling te plaatsen.
Terugbetaald
Na overleg is (een gedeelte van) het aankoopbedrag terugbetaald.
Aantal onder 30 stuks
Bestel je minder dan 30 stuks dan kun je niet per e-mail bestellen, maar uiteraard wel via deze webshop.
30 stuks of meer
Wil je 30 of meer gelijke stuks bestellen? Neem dan contact met ons op voor een offerte op maat. Bestellen verloopt vervolgens via e-mail.
Het is mogelijk om een bestelling zakelijk te plaatsen en te betalen aan de hand van een factuur. Je doet dit als volgt:
1. Ontwerp je bestelling
2. Vul je zakelijke gegevens in, inclusief bedrijfsnaam
3. Kies bij afrekenen voor “bankoverschrijving”
Je ontvangt de factuur per e-mail en kunt deze terugvinden in je account. Betaal de factuur direct, zodat we snel kunnen beginnen met de productie van je bestelling.
Heb je ooit eerder besteld op bedrukt.nl dan is de kans groot dat je een account hebt. Op Mijn account kun je dan inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als de webshop aangeeft dat er geen account bestaat met dit e-mailadres dan is het volgende aan de hand.
Om veilig en snel te blijven verandert onze webshop regelmatig vernieuwd. Niet altijd kunnen bestaande, oude accounts worden meegenomen naar de nieuwe website. Dit is echter geen enkel probleem. Als jouw e-mailadres niet wordt herkend kun je gewoon gaan ontwerpen en bestellen. Bij het afrekenen vul je eenmalig je n.a.w. gegevens en er wordt automatisch een nieuwe account voor je gemaakt.
Ben je jouw wachtwoord kwijt van een bestaand account? Dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen via wachtwoord vergeten.
Anders dan een winkel met standaard producten, maken wij producten op maat. Geheel door de klant gepersonaliseerd. Dit productieproces begint vrijwel direct nadat een bestelling is geplaatst en is grotendeels geautomatiseerd. Om die reden is het helaas niet mogelijk om een reeds geplaatste bestelling achteraf nog te wijzigen of te annuleren.
Ontvangen
Je hebt een bestelling geplaatst én betaald, maar je hebt geen bevestiging ontvangen? Wat is er aan de hand.
De webshop stuurt altijd een bevestiging per e-mail, direct na het plaatsen van een bestelling. Wij als verzender kunnen er niets aan doen wanneer de e-mail niet wordt ontvangen. Het probleem ligt altijd aan de kant van de ontvanger. Mocht je dus deze bevestiging niet hebt ontvangen kan dat twee oorzaken hebben.
1. Je hebt een foutje gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres.
Je kunt dit controleren door in te loggen met je e-mailadres.
2. Jouw Spamfilter heeft onze e-mail per abuis aangezien voor Spam en geblokkeerd.
Bekijk dus eerst de Spamfolder en voeg ons domein “bedrukt.nl” toe aan de veilige afzenders.
Zodra je bestelling is afgerond wordt er wederom direct een e-mail gestuurd. Grote kans dat je deze dus ook niet ontvangt, tenzij je het hebt opgelost met een van bovenstaande oplossingen. Je ontvangt daarnaast in het geval van een pakketzending ook nog een e-mail met track & trace van PostNL / MyParcel. Mocht je Spamfiltering (te) streng zijn ingesteld voeg dan ook de domeinen “postnl.nl” en “myparcel.nl” toe aan de lijst van vertrouwde afzenders.
Voor meer informatie over hoe je veilige afzenders kunt toevoegen bij verschillende providers: veilige afzender.nl.
Kom je er nog niet uit, of staat jouw provier er niet bij? Neem dan contact op met je e-mailprovider voor ondersteuning.

Productie
Het bedrukken van kleding op maat kost wat tijd. Na ontvangst van betaling wordt je bestelling in productie genomen en indien leverbaar binnen ± 5 werkdagen vervaardigd, waarna deze wordt verstuurd. Een werkdag bij Bedrukt.nl is ma t/m vrij, met uitzondering van feestdagen. De werkdagen tellen vanaf 10:00 uur. Dus alleen indien vóór 10:00 uur besteld, dan telt die dag mee als werkdag. Voor een bestelling na 10:00 uur begint het tellen op de eerstvolgende werkdag.
Verenigd Koninkrijk
Sommige artikelen moeten uit het Verenigd Koninkrijk komen. Hierdoor kan de verwerking ± 3 werkdagen langer duren. Dit staat met een vlaggetje vermeld bij die artikelen.
Bezorging
Het Postbedrijf is verantwoordelijk voor de snelheid van de bezorging, die meestal een werkdag duurt. Via de webshop kun je de status van je bestelling volgen. We versturen altijd een e-mail wanneer je bestelling wordt verstuurd. We verzoeken je vriendelijk dit geduldig af te wachten.
Met account
Heb je tijdens het bestellen gekozen om direct een account aan te maken?
Dan kun je inloggen en de status van je bestelling bekijken: mijn account.
Zonder account
Heb je tijdens het bestellen gekozen om geen account aan te maken?
Dan kun je uiteraard ook niet inloggen. Het bekijken van je bestelling is dan niet mogelijk.
De status van je bestelling kan echter wel bekeken worden: bestelstatus.
Niet duidelijk wat de status betekent? Lees het allemaal in de uitleg bestelstatus.
We begrijpen dat je jouw bedrukte kleding het liefst zo snel mogelijk ontvangt. Het maken van artikelen op maat kost alleen net wat meer tijd. Om je een idee te geven wanneer je jouw bestelling ontvangt mag je het volgende aanhouden:
Betaling ontvangen → Productie 5 werkdagen (+3 voor VK-kleding*) → Pakket verstuurd
Je hoeft ons niet te vragen naar de status van je bestelling, omdat je deze direct zelf online kunt zien met account, of zonder account.
Preciezer kunnen we het op voorhand helaas niet zeggen, omdat de productieprocessen van veel factoren afhankelijk zijn. Maar op de dag van verzending sturen we altijd een e-mail, zodat je het pakket kunt volgen tot aan de voordeur.
*Sommige kleding wordt besteld in het Verenigd Koninkrijk en is daarom 3 werkdagen langer onderweg. Dit geldt alleen voor kleding waar dit bij staat vermeld met een vlaggetje van het Verenigd Koninkrijk. Voor uitgebreidere informatie lees verder over levertijden en over bestelstatus.
Het is ontzettend belangrijk om de wasvoorschriften exact na te leven. Alleen dan kan een langdurig resultaat worden behaald. Mocht een van de adviezen niet worden opgevolgd vervalt de garantie op de bedrukking.
-
- Kleding binnenstebuiten
- Handwas max. 30°C
- Niet bleken, geen vlekkenmiddel
- Geen vloeibaar wasmiddel/verzachter
-
- Niet centrifugeren, niet in de droger
- Niet uitwringen
- Nat ophangen
- Opdruk niet strijken
Heb je een bestelling ontvangen en ben je niet tevreden? Volg de online probleemoplosser om direct tot een antwoord te komen:
Staat jouw vraag er niet bij? Stel hem aan ons!