Veelgestelde vragen

Ontwerpen

Het ontwerpen / bestellen lukt me niet, wat nu?
Het uploaden van mijn afbeelding lukt niet, wat kan ik doen?

Hoe groot kan de afbeelding worden bedrukt die ik zelf upload?
Hoe kan ik meerdere maten of namen toevoegen met hetzelfde ontwerp?
Kan ik een eigen afbeelding uploaden zonder witte achtergrond?
Hoe kies ik de kleur van een artikel?

Bestellen

Hoe weet ik welke maat ik moet kiezen?
Wat zijn de verzendkosten?
Wat is de levertijd?
Kan ik bij jullie 1 stuk bestellen?
Kan ik ook grote aantallen bestellen?
Kan ik een nabstelling plaatsen?
Wat als ik geen e-mailbevestiging ontvang? 
Hoe ontvang ik de factuur?

 

 

Het ontwerpen / bestellen lukt niet, wat nu?

Bekijk de snelle handleiding! We geven hier heel veel uitleg over specifieke onderwerpen,
maar als het ontwerpen en/of bestellen niet lukt, adviseren we eerst om de algemene handleiding even door te nemen.

Bekijk de snelle handleiding

 

 

Het uploaden van mijn afbeelding lukt niet, wat kan ik doen?

Upload geen grote bestanden, dit is ook niet nodig voor het bedrukken.
We adviseren het volgende:

  • JPG, of PNG
  • ± 1 MB
  • ± 900 pixels breed/hoog

Zorg dat de afbeelding een bestandsnaam heeft zonder leestekens of spaties. 

 

 

Hoe groot kan de afbeelding worden bedrukt die ik zelf upload?

Een upload van eigen afbeelding kan maximaal op A4 formaat worden bedrukt.
Logo's of teksten in 1 solide kleur kunnen onbeperkt groot worden bedrukt. 

youtube  Bekijk hier de video uitleg van deze vraag.

 

 

Hoe kan ik meerdere maten of namen toevoegen met hetzelfde ontwerp?

  1. U kiest een kledingstuk en klikt op [ Ontwerpen ]
  2. U maakt uw ontwerp naar wens in de ontwerpsoftware
  3. Als het ontwerp klaar is kiest u voor [ Opslaan ]
  4. U komt nu terug op de productpagina. Hier kiest u een maat en het aantal en klikt op [ In winkelwagen ]
    Ga niet naar uw winkelwagen! Zolang u op deze productpagina blijft kunt u verschillende maten en aantallen steeds toevoegen aan uw winkelwagen.
  5. Pas indien u alle maten heeft toegevoegd klikt u op [ Afrekenen ]
 

 

 

Kan ik een eigen afbeelding uploaden zonder witte achtergrond?

In onze online ontwerpsoftware kunt u een aanwezige witte achtergrond verwijderen met één klik.
Zo bent u altijd verzekerd van een vrijstaand logo, zonder ongewenste witte achtergrond. 

youtube  Bekijk hier de video uitleg van deze vraag.

 

 

Hoe weet ik welke maat ik moet kiezen?

Bij elk product op de productpagina staan de afmetingen per maat vermeld. Raadpleeg deze en verzeker uzelf van een juiste maatkeuze. Naast de afmetingen staat de pasvorm vermeld onder [ Extra informatie ]. De verschillende pasvormen worden hieronder uitgelegd:

  • Normale pasvorm: het artikel heeft een normaal, gemiddelde pasvorm.
  • Ruime pasvorm: het artikel heeft een ruimere pasvorm.
  • Strakke pasvorm: het artikel omsluit het lichaam.
  • Getailleerd: het artikel heeft een strakker uitgelijnde schnitt.
  • Korte pasvorm: het artikel is korter dan normaal.
  • Lang model: het artikel is langer dan normaal.

Omdat wij producten op maat maken is het niet mogelijk een bedrukt artikel te ruilen wanneer deze niet past.

 

 

Wat zijn de verzendkosten?

De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van het land en de grootte van de bestelling. Een klein pakket bestaat uit bijvoorbeeld 1 T-shirt, of 2 kleine artikelen. Deze worden verstuurd als brievenbuspost. Een groot pakket is bijvoorbeeld een hooded sweater, of meerder grote artikelen. Dit wordt verstuurd als pakketpost.

 

  Land   Verzendkosten
  Nederland, klein pakket   € 3,50
  Nederland, groot pakket   € 5,50
  België, klein pakket   € 5,50
  België, groot pakket   € 8,00
  NL en BE orderbedrag € 75,-   Gratis

 

 

Wat is de levertijd?

Het bedrukken van kleding op maat kost wat tijd. Na ontvangst van betaling wordt uw bestelling in productie genomen en indien leverbaar binnen 3-5 werkdagen vervaardigd, waarna deze wordt verstuurd. (wij werken op ma t/m vrij, met uitzondering van feestdagen.) Het Postbedrijf is verantwoordelijk voor de snelheid van de bezorging, die meestal een werkdag duurt. Via de webshop kunt u de status van uw bestelling volgen. 

Enkele tips om teleurstelling te voorkomen:

  • Plaats niet direct een grote bestelling zonder eerst een testproduct te bestellen.
  • Betaal met iDeal, een bankoverschrijving kan de levertijd vertragen.
  • Controleer de maten en afmetingen uit de maattabel nauwkeurig.
  • Controleer de bevestigingse-mail en het besteloverzicht nauwkeurig.
  • Bestel ruim op tijd! Te laat ontvangen artikelen voor bijv. een verjaardag kunnen niet worden teruggestuurd.

 

 

Kan ik bij jullie 1 stuk bestellen?

Bij ons kunt u een artikel laten bedrukken vanaf 1 stuk. Geen minimale afname dus.

 

 

Kan ik ook grote aantallen bestellen?

Wanneer u een grotere partij wilt bestellen voor een evenement of wederverkoop kunt u een aangepaste offerte op maat krijgen. Kijk voor meer informatie hierover op www.zeefbedrukt.nl.

 

Kan ik een nabestelling plaatsen?

Als u een of een aantal artikelen wilt nabestellen gaat het bestellen op dezelfde manier als bij de originele bestelling. Het ontwerp dient opnieuw te worden gemaakt op de webshop. Mocht u bang zijn dat het u niet lukt om exact hetzelfde ontwerp in te voeren, stuurt u dan na uw nieuwe bestelling een e-mail met beide bestelnummers en het verzoek om de nieuwe bestelling op de vorige af te stemmen.

 

Hoe kies ik de kleur van een artikel?

Op de productpagina van een artikel kiest u altijd de button [ ontwerpen ]. U opent daarmaa de ontwerp software. Hier kunt u de kleur van het artikel kiezen, ook wanneer u het artikel onbedrukt wilt laten. Aflsuiten met de knop [ gereed ].

youtube  Bekijk hier de video uitleg van deze vraag.

 

 

Wat als ik geen e-mailbevestiging ontvang?

Indien u na het bestellen geen e-mail met bevestiging ontvangt is deze waarschijnlijk in de Spam filter van uw e-mailsoftware tegengehouden. U kunt altijd inloggen met het wachtwoord dat u tijdens het bestellen hebt aangemaakt om uw bestelling te controleren.

 

Hoe kan ik een factuur ontvangen?

U kunt zelf een factuur in PDF downloaden. Hiervoor dient u in te loggen op deze website met uw gegevens. Vervolgens kiest u de bestelling waar het om gaat alwaar de factuur kan worden gedownload. Automatische facturen worden maximaal 12 maanden in het systeem bewaard. Het is niet mogelijk om facturen op te vragen via e-mail / telefoon.

 

 

Heeft u nog andere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bent u ontevreden? Bezoek dan onze probleemoplosser.